260
REGISTRES DU BUREAU
les vous monstrer en la presence de sire Henry Lad­vocat et Jehan Merault, marchans et bourgeois de ceste Ville, demourans en vostre quartier, lesquelz prirez de nostre part de vous y assister. Et certiffirez le debvoir que lesd. Jubin'1' et Robineau ont faict, que nous rapporterez, affin qu'il ne se treuve faulte au nombre qui a esté arresté, et pour pourveoir contre ceulx qui auront faict faulte.
"Faict au Bureau de l'Hostel de la Ville, le xvnme Febvrier m. vc lxxi. n
33. — Autres lettres du Roy
aux fins de sadicte entrée
[et mandements en conséquence].
3 mars 1571. (A, fol. 110 r°; B, fol. 255 v°.) De par le Roy.
"Très chers et bien amez, pour ce que nous avons résolu et deliberé, suivant ce que nous vous avons plusieurs fois dict et escript, de faire nostre enlrée en armes en nostre bonne ville et cité de Paris, lundy prochain, cinquiesme'2' de ce mois, nous vous l'avons bien voullu encores declarer par ces presentes, affin que vous faciez publier en noslredicte Ville, ainsi qu'il est accoustumé, nostredicte enlrée aud. jour, et que toutes choses y soient prestes pour ceste occasion.
"Donné aux faulxbourgs Sainct Honoré lez Paris, le deuxiesme jour de Mars mil cinq cens soixante et unze, »
Ainsy signé : "CHARLESn.
Et au dessoubz : "Pinart».
Suyvant lesquelles lettres et pour l'execution d'icelles, mesd. sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de lad. Ville auroient à l'instant faict faire la publication qui ensuict :
"De par le Ror et les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville dc Paris. " On faict asscavoir à tous que l'entrée du Roy en ceste Ville, à son Joyeulx advenement, se fera lundy prochain, cinqiesme de ce present mois, ad ce que ceulx qui y doibvent assister n'en pretendent cause d'ignorance et sc tiennent prestz.
[i-7'3
"Faict au Bureau de ladicte Ville, le vendredy deuxiesme jour de mars mil vc lxxi.»
La presente a esté leue, publiée à son de trompe et cry publicq par les carrefours de cestedicte Ville et faulxbourgs, à quatre trompettes, ace que nul n'en peust pretendre cause d'ignorence, led. jour et an.
[34. — Ajournement définitif au mardi 6 mars.] 3 mars 1571. (A, fol. 110 v°; B, fol. 256 r°.)
Le troisiesme desd, mois et an, Monsieur Pinart, Conseiller du Roy et Secretaire d'Estat en ses finances, a expedyé et envoyé à Monsieur le Prevost des Mar­chans les lettres dont la teneur ensuict :
«Monsieur, le Roy m'a presentement commandé vous advertir qu'il ne fera son entrée quc jusques à mardy prochain; c'est ung jour de loisir davan­tage, me recommandant humblement à vostre bonne grace. Priant Dieu, Monsieur, vous donner le bon­jour.
"Vostre bien humble serviteur,
"Pinart'3'.»
[35. — Mandements concernant
les derniers preparatifs et les mesures de police
et de sécurité publique.]
3-6 mars 1571.(A, fol. 111 r°; B, fol. 256 v°.)
«De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
"Mc Charles Le Conte, maistre des œuvres de charpenterye de cested. Ville, nous vous mandons que vous ayez à faire mectre des barrières de boys pai­les ruelles que l'on a accoustumé fermer aux entrées du Roy et de la Royne, oultre les chesnes que nous faisons tendre, affin d'éviter la foulle du peuple.
"Faict au Bureau, le troisiesme jour de Mars mil v° lxxi. »
" #e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris. ct Guillaume Guerrier, Quartenier de ladicte Ville, nous vous mandons que vous faictes sçavoir à tous
"' Le Registre A porte en cet endroit -Hulin» au lieu de r Jubin», qu'il devrait y avoir et que l'on trouve dans le Registre B.
W Les deux Registres portent "sixiesme» au lieu de «cinquiesme». Le 6 mars fut définitivement choisi, comme on le voit à l'article suivant, mais c'était un mardi.
p> Cette lettre et la publication faite le 2 mars par la Ville ont été publiées par M. Douet d'Arcq dans la Revue archéologique, tome V, i848, 2" partie, page 522.